sobota, 6 lutego 2021

Obrus - szydełkowe dzieło sztuki :)




Dziś pokażę mój pierwszy obrus - była to wogole pierwsza moja praca na takiej cienkiej niteczce i małym szydełku. I.. Chyba będzie tego więcej :-) Naprawdę efekt końcowy jest niesamowity. 




Do wykonania użyłam:

- Kordonek DMC BABYLO 100g B5200 - śnieżna biel / 20 - 3 motki

- szydełko w rozmiarze 1,25

Wielkość średnicy wychodzi ok 110 cm.


SCHEMAT:




Na zdjęciu można zauważyć że ominęłam 3 rzędy (64-66), wynika to z tego że jest jedno małe niedociągnięcie we wzorze o którym przekonałam się będąc na chyba 69 okrążeniu i musiałam pruć do 59, robiąc drugi raz dla zaoszczędzenia czasu którego już nie miałam pominęłam te rzędy.



Owe niedociągnięcie (wg mnie), na które trzeba zwrócić uwagę to rząd 59 - trzeba zwrócić uwagę jak idzie dalej wzór, najlepiej to widać na całościowym zdjęciu obrusu i na tym powyżej. Od każdego (szczytu/ środka) elementu na schemacie II będzie "odchodził" ananas pokazany na schemacie III, dlatego robiąc rząd 59 trzeba zmieścić odpowiednią ilość powtórzeń wzoru, we właściwym miejscu, nie będą one wychodzić równomiernie. Inaczej czeka później prucie :)

Miłej pracy! 

2 komentarze: