środa, 20 lutego 2019

Kocyk w Stokrotki a'la Niezapominajki


W oryginale kocyk jest w stokrotki, ja natomiast zrobiłam go w kolorze niezapominajek ze względu na ich symbolikę i przeznaczenie kocyka. 
Choć tak naprawdę stokrotki można zrobić w dowolnym kolorze jako po prostu kwiatki :)

Wzór po angielsku wraz z instrukcją (foto) znajduje sięTUTAJ

Co będzie potrzebne?
  • kolorowe włóczki
  • odpowiednie szydełko
  • igła i nożyczki


Skróty:
o.ł. - oczko łańcuszka
o.ś. - oczko ścisłe
sł - słupek
słp - słupek podwójny (z podwójnym narzutem)


Zrobić 5 o.ł i złączyć o.ś.
Runda 1: w powstałym kółku zrobić 2 o.ł. i 11 sł, złączyć o.ś.
Zakończyć zmienić kolor.
Runda 2: w przestrzeni pomiędzy słupkami: 3 o.ł., 2 słp, wyciągnąć szydełko, włożyć w najwyższe oczko pierwszego słp (z trzech oczek), przeciągnąć pętlę, zrobić 2 o.ł., powtórzyć w kolejnych 11stu przestrzeniach: 3 słp, wyciągnąć szydełko, włożyć w najwyższe oczko pierwszego słp przeciągnąć pętlę, zrobić 2 o.ł., zakończyć o.ś.

Edit. W związku z powrotem do tego wzoru przy okazji innego projektu udało mi się znaleźć graficzny schemat, który wstawiam poniżej - w nim są słupki z podwójnym narzutem, ja w kocyku robiłam zwyczajne słupki - w zależności od pożądanego efektu wizualnego należy wybrać swoją metodę :)




W ten sposób otrzymujemy kwiatek, dalej robimy kwadrat wg poniższego wzoru zaczynając w dowolnej przestrzeni (z dwóch o.ł.):



Robimy tyle kwadratów ile potrzebujemy na koc, następnie je zszywamy.
Ja swoje zszyłam składając lewą stronę do lewej i robiąc półsłupki w wewnętrznych oczkach. 
Gotowy kocyk można dookoła wykończyć - ja zrobiłam same półsłupki, bo akurat tak mi przypasowało - Ty zrób jak uważasz :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz