wtorek, 11 grudnia 2018

My little Angel - wzór na małą szydełkową lalkę


Z powstaniem tego wzoru wiąże się wzruszająca historia.

Jak już kiedyś wspominałam czasem coś dziergam dla Tęczowego Kocyka - jest to wspaniała inicjatywa, tworzą ją cudowne osoby, to choć tyle mogę że od czasu do czasu dołożę swoją cegiełkę.
Jakiś czas temu robiłam właśnie dla Tęczowego małe misie i zanim je wysłałam zrobiłam pierwsza mała Lalę - Anię. Ania załapała się na wysyłkę z misiami, a ja dalej pracowałam nad wzorem.
Kilka dni później zobaczyłam na grupie zdjęcie Ani. Publikowała je mama Aniołka wraz z innymi rzeczami od Tęczowego Kocyka, które dostała i za które dziękowała. I dodała tam, że jak spojrzała na tą laleczkę to pierwsza myśl była, że tak zapamięta swoją córeczkę.. No ściska serducho! Taka mała Lalka ma tak wielką moc! 

Mam nadzieję, że z tego wzoru powstanie wiele Lal i może jakaś ich część trafi do Tęczowego Kocyka, a potem do jakiejś mamy i będzie dla niej pociechą w tak trudnym czasie. 

U mnie w każdym razie na pewno już niebawem powstaną Małe Aniołki :)


Wzór bazuje na wzorze Disney Princess, do którego wprowadziłam swoje modyfikacje i zrobiłam zupełnie inna głowę. 

Co będzie potrzebne:
  • włóczka na ciało - ja wybrałam yarn art jeans kolor 05 dla zwykłej i 07 dla egzotycznej :)
  • włóczki/ nitki na oczy - czarna, biała i w kolorze oczu (zielony, niebieski, brąz itp) opcjonalnie bezpieczne oczy
  • szydełko - u mnie 2,5
  • drut na szkielet - np. drut florystyczny
  • wypełnienie - najlepiej kulką silikonowa
  • igła, nożyczki

Skróty:
mk - magiczne kółko
psł - półsłupek
o. - oczko
2 psł razem - 2 półsłupki przerobione razem (redukcja)
2 psł w 1 o. - 2 półsłupki w 1 oczku (rozszerzenie)



Ręce x 2:

Runda 1: 6 psł w mk (6)
Runda 2 - 11: 6 psł (6)
Włóż odrobinę wypełnienia, złóż w pół i zamknij trzema półsłupkami ( łącząc 1 oczko z 6-tym itd.), zakończ.


Nogi x 2: 

Runda 1: 6 psł w mk (6)
Runda 2: (2 psł, 2 psł w 1 o.) x 2 (8)
Runda 3 - 14: psł w każdym o. (8)
Pierwsza nogę trzeba zakończyć, drugą będziesz kontynuować robiąc ciało lalki.
Wypełnij obie nogi, ale niezbyt mocno, bo musi się zmieścić jeszcze "szkielet" lalki.


Ciało:

Runda 15: 4 psł na lewej nodze, 2 o.ł.,8 psł na prawej nodze, 2 psł w oczkach łańcuszka, 4 psł na lewej (20)
Runda 16: (2 psł w 1 o., 4 psł) x 4 (24)
Runda 17 - 20: 24 psł (24)
Runda 21: (6 psł, 2 psł razem) x 3 (21)
Runda 22: (5 psł, 2 psł razem) x 3 (18)
Runda 23: 18 psł (psł)
Runda 24: (4 psł, 2 psł razem) x 3 (15)
Runda 25: (3 psł, 2 psł razem) x 3 (12)
Wypełnij ciało i włóż szkielet lalki, który będzie trzymał jej głowę.
Runda 26: (1 psł, 2 psł razem) x 4 (8)
Runda 27: 1 psł, teraz dołączysz rękę - 3 psł przez ciało i rękę, 1 psł, dołącz drugą rękę - 3 psł przez ciało i rękę (8)
Runda 28: 8 psł (8)
Runda 29: 6 psł - 2 psł nie robisz, przesuwam początek (8)


Głowa:

Runda 30: 2 psł w 1 o. x 8 (16)
Runda 31: ( 1 psł, 2 psł w 1 o.) x 8 (24)
Runda 32: 24 psł (24)
Runda 33: (2 psł, 2 psł w 1 o.) x 8 (32)
Runda 34: (7 psł, 2 psł w 1 o.) x 4 (36)
Runda 35: 36 psł (36)
Runda 36: (7 psł, 2 psł razem) x 4 (32)
Runda 37: (2 psł, 2 psł razem) x 8 (24)
Runda 38: 24 psł (24)
Runda 39: (2 psł, 2 psł w 1 o.) x 8 (32)
Runda 40 - 44: 32 psł (32)
Runda 45: (2 psł, 2 psł razem) x 8 (24)
Wyszyj oczy ewentualnie załóż bezpieczne oczy, zrób brwi - ja wyszywam je na rundzie 39, robiąc 5 psł odstępu.
Runda 46: (1 psł, 2 psł razem) x 8 (16)
Runda 47: 2 psł razem x 8
Zakończ igłą, zostaw długa nitkę, wykorzystaj ja do wyszycia nosa, zakończ.




Ciało lalki gotowe! Możesz zrobić Lali rumieńce. Teraz czas na włosy, ubranko i Lala jak ta lala! ;)

W kolejnym wpisie opiszę dokładnie jak robię oczy i co jak dotąd przerobiłam z włosami lalki, do zobaczenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz